Novi Renault Twingo E-Tech Electric

10.11.2025.

Renault je predstavio serijsku verziju novog električnog Twinga E-Tech koji je zadržao je jednaki šarmantan stil iz 1990-ih kao i konceptni automobil koji ga je najavio

Kao što je bilo i najavljeno, početkom studenog Renault je predstavio serijsku verziju novog Twinga. Najavljen je ranije konceptnim modelom koji je već pokazao većinu vizualnih elemenata novog Twinga. Razlike su tek u detaljima koji su kod serijske verzije nešto jednostavniji, što je i očekivano.

Unutrašnjost je očekivano vesela i razigrana. Puno je panela u boji karoserije razbacanih po cijelom prostoru, i jednako toliko jeftine plastike, ali to je u skladu s Twingovom tradicijom. Kao i kod R5 i R4, tu je veliki 10-inčni infotainment zaslon koji koristi Googleov softver koji automatski planira vaša putovanja i mjesta za punjenje putem Google Mapsa. Tu su i dva USB-C priključka za punjenje te sedam-inčni digitalni ekran s instrumentima za vozača.

S duljinom od samo 3,79 metara, Twingo je doista malen, ali je iznutra prostran - iako su straga samo dva sjedala, što je uobičajeno za ovaj segment. Kao i kod originalnog Twinga, stražnja sjedala se pomiču naprijed-natrag do 17 cm - što vam omogućuje da žonglirate prostorom za teret i prostorom za putnike, a prtljažnik može primiti praktičnih 360 litara, s 50 litara prostora za pohranu ispod poda za kablove i slično.  Po kabini je razasuto dodatnih 19 litara prostora za pohranu. Za razliku od originalnog Twinga, ovaj ima pet vrata.
Zanimljivo je da nema prednjeg prtljažnika i zapravo je poklopac motora zatvoren, pa za nadolijevanje tekućine za pranje vjetrobranskog stakla otvorite jedan od slatkih malih otvora za zrak na poklopcu motora.

U osnovi, Twingo dijeli dijelove - ali ne cijelu platformu - s novim električnim Renaultom 5 i Renaultom 4, što pomaže u smanjenju troškova. Nisku cijenu održava i nova litij-željezo-fosfatna (LFP) baterija za koju se smatra da je oko 20 posto jeftinija za proizvodnju od NMC (nikal mangan kobalt) baterije.

Kapacitet baterije je 27,6 kWh, što odgovara iskoristivom dometu od 262 km. Prema Renaultu, prosječni kupac Twinga ionako prelazi samo 22 km dnevno. Pokreće ga elektromotor od 82 KS, za koji Renault navodi laganih 12,1 sekundi ubrzanja od 0 do 100 km/h, ali Twingo nikada nije bio usmjeren na brzinu, zar ne? Baterija se može puniti s 11 kW na izmjeničnom, odnosno 50 kW na istosmjernom punjaču.

Renault tvrdi da se A-segment, koji biste mogli smatrati 'gradskim automobilima', dramatično smanjio od vrhunca originalnog Twinga, ali ne zato što kupci ne žele takve automobile - umjesto toga, smatra da su proizvođači automobila bili previše zauzeti jurnjavom za lakšom zaradom s velikim SUV-ima. Renault smatra, a i mi smo jednakog dojma, da u svijetu električnih vozila još uvijek postoji velika potražnja za malim, pristupačnim, karakternim automobilima poput Twinga.

Već smo spominjali uštede, ali nismo ništa napisali o cijeni, a ona je ipak na kraju jako važna. Ideja je da novi Twingo E-Tech Electric stoji "već od" malo ispod 20.000 eura. Vidjet ćemo što će od tog plana ostati kada stigne u prodajne salone početkom 2027.