Škoda Superb još je veća nego prije

17.11.2023.

Najveći Škodin model uvijek je svoje putnike mazio obiljem prostora, a četvrta generacija u tome je otišla još jedan korak dalje

Posljednjih nekoliko mjeseci naizmjence nam se "ukazuju" novi Volkswagen Passat i Škoda Superb. Passata smo nedavno upoznali u punom sjaju, a sada je na red stigao i Superb. Logično je se ova dva modela tako isprepliću, jer imaju puno zajedničkog, ali i jednu veliku razliku.

Uvijek su dosad Passat i Superb dijelili platformu i većinu motora, a sada imaju još više zajedničkih elemenata. Nova generacija Passata Variant i Superba Combi dijele čak i brojne dijelove karoserije, poput vrata, krova i prozora. Štoviše, oba će se proizvoditi u istoj tvornici u Bratislavi u Slovačkoj.

Dizajnerski se snažno razlikuju sprijeda i straga, ali ono što ih najviše razdvaja je to što će Škoda Superb imati dva karoserijska oblika – karavan i limuzinu – dok je novi Passat isključivo karavan. Sprijeda novi Superb izgleda prepoznatljivo kao Škoda, s osmerokutnom maskom s okomitim letvicama i "oštrim" prednjim svjetlima.

Drugi karoserijski oblik Škode Superb nazvali smo limuzinom, ali zapravo Česi ga zovu Hatchback što je posve u skladu s definicijom automobila s petim (ili trećim) vratima prtljažnika. Isto je imala i prošla generacija Superba. Oblik je limuzinski, funkcija je "hatchbackovska" ili "kombi-limuzinska", da upotrijebimo jedan od domaćih izraza za taj oblik... U svakom slučaju, ispod praktičnih petih vrata nalazi se čak 645 litara prostora, 20 više nego dosad. Karavanskom Superbu Combi prtljažnik je narastao za čak 30 litara i sada ima punih 690 litara.
Tajna povećanja prtljažnika je u nešto dužoj karoseriji. Hatchback je narastao 4,3 centimetra, a Combi četiri centimetra. Osim prtljažnika, narastao je i prostor za putnike, ali u vrijednostima koje ćete teško osjetiti ili primijetiti, jer prostor za glavu sprijeda i straga veći je u rasponu od 0,6 do 1,1 centimetar. To i nije toliko važno, jer prošla je generacija na tom polju već bila poprilično darežljiva.

U jednoj od najava nove generacije Škoda je već pokazala Superbovu unutrašnjost. Već na prvi pogled jasno je da su napravljene temeljne koncepcijske promjene, prije svega premještanje ručice mjenjača. Ona je sada na stupu volana, što je oslobodilo dodatni prostor za odlaganje sitnica.

Novost je i 13-inčni head-up zaslon koji nadopunjuje virtualni kokpit od 10,25 inča i samostalni središnji ekran infotainmenta dijagonale 10 ili 13 inča, ovisno o razini opreme. Novost su i Škoda Smart Dials, inovativni rotirajući brojčanici koji pametno integriraju dodirne i digitalne komponente za intuitivnije iskustvo. Kao korak prema većoj održivosti, Škoda koristi materijale izrađene od 100 posto recikliranog poliestera za presvlake sjedala.

Ponuda motora vrlo je slična onoj u Passatu. Početni benzinac je 1,5TSI od 150 KS sa sustavom blagog hibrida, a tu su i dvije verzije 2,0 TSI motora od 204 i 265 KS. Dizelsku ponudu čine dvije verzije 2,0 TDI motora sa 150 i 193 KS. Najsnažnije verzije dolaze isključivo s pogonom na sve kotače, a sve verzije imaju automatski mjenjač s dvije spojke. Kao i kod prošle generacije Superb Combi će imati i plug-in hibridnu verziju. Riječ je o novoj verziji pogonskog sklopa koji sada ima 1,5-litreni benzinski motor u kombinaciji s elektromotorom, a i baterija je narasla s 13 na 25,7 kWh. Ukupna snaga sustava je 204 KS. Samo na struju ovaj automobil može prevaliti preko 100 kilometara.

Kao i svaka nova Škoda i Superb obiluje trikovima koje Česi nazivaju Simply Clever. Tako, primjerice, Superb Combi ima električno pokretan pokrov prtljažnika. Ispod središnjeg naslona za ruku je ono što Škoda naziva Jumbo Box - spremnik kapaciteta 5,5 litara u su, između ostalog, dva priključka od 12 V i pretinac za naočale koji se može izvaditi. Na stražnjoj strani prednjih sjedala nalaze se držači za pametne telefone, a stražnji središnji naslon za ruke je produljiv i sadrži držače za čaše i pretinac za tablete.

Na većini europskih tržišta nova će se Škoda Superb pojaviti na proljeće sljedeće godine, dokad će biti poznate detaljne specifikacije i cijene.

Vrh stranice