Citroen e-C3 ima velike ambicije

07.11.2023.

Četvrta generacija Citroena C3 predstavljena je u električnoj verziji koja želi biti najpovoljniji električni europski automobil, a ako cijena bude kakva je najavljena u tome će i uspjeti

Iako je službeno predstavljen tek e-C3, odnosno električni model, ovo je nasljednik Citroena C3 u svim pogonskim verzijama. Taj model još uvijek čini gotovo trećinu prodaje Citroena, a ovo mu je četvrta generacija.

Ipak, ovo je, posebno u električnom obliku, iznimno važan model za Citroen iz više razloga. Ako ste pomislili kako je ovo samo još jedan tehnološki blizanac Peugeota e-208 i Opel Corse Electric prevarili ste se. Novi C3 nastao je na Stellantisovoj platformi Smart Car koja je dosad korištena za verziju istoimenog modela u Indiji i Južnoj Americi. Prilagođena je za Europu, a namijenjena je prvenstveno, ali ne isključivo, električnim modelima. Njezin je prostor za bateriju pravilan i pravokutan, a e-C3 ima litij-željezo-fosfatnu bateriju od 44 kWh.

Prednje kotače novog Citroena e-C3 pokreće elektromotor od 113 KS koji je dovoljan za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11 sekundi, dok je najviša brzina ograničena na 135 km/h. S jednim punjenjem baterije doseg je 320 kilometara. Puno važnije od toga, e-C3 ima istosmjerni punjač koji može "povući" 100 kW, pa se baterija od 20 do 80 posto može napuniti za 26 minuta.

Kao što se vidi, performanse nisu u prvom planu kod ovog modela, ali udobnost jest. Prvi je puta C3 dobio amortizere Advanced Comfort, kao bit će dostupna i sjedala iz istog programa. Na taj ga način Citroen želi postaviti kao svojevrsnog duhovnog nasljednika legendarnog Spačeka.

Nije baš prvi put da se Spaček, odnosno 2CV, spominje kao inspiracija za neki novi Citroen, ali ovaj model izgleda kao da zadovoljava osnovne kriterije koje su obilježavale legendu – jednostavnost, udobnost i pristupačnost.

Upravo pristupačnost jedan je od najvećih aduta novog Citroena e-C3. Naime cijena na većini europskih tržišta bi trebala započinjati na 23.300 eura čime bi postao prvi europski pristupačni električni automobil. Doduše, danas baterije još uvijek za njega stižu iz Kine, ali uskoro bi se i to trebalo promijeniti, pa će e-C3 biti stvarno europski proizvod, konstruiran u Francuskoj, a proizveden u Slovačkoj. Možda vam to ne zvuči jako važno, ali ako se Europa odluči braniti od jeftinih kineskih automobila, bilo carinama, bilo ukidanjem poticaja to će postati prilično važno.

Ali to nije sve. Citroen najavljuje i verziju s manjom baterijom s kojom će doseg biti 200 kilometara i to po cijeni od 19.990 eura. Taj bi se model trebao na tržištu naći 2025. Pored električne verzije, Citroen će novi C3 ponuditi i s benzinskim motorom od 100 KS, ali detalje o njemu doznat ćemo kasnije.

Nov Citroen C3 donosi i novi dizajnerski jezik, u kojem se prepoznaje inspiracija prošlogodišnjim konceptom Oli, a koji možemo očekivati i na ostalim novim Citroenovim modelima. Iako je relativno visok i odmaknut od tla, nije crossover niti SUV. Ta uloga ostaje modelu C3 Aircross koji će također uskoro doživjeti velike promjene.

Dužinom od 4,01 metar i širinom od 1,76 metara, C3 je u tom pogledu gotovo iste veličine kao aktualni C3, a time je i pravi automobil B segmenta. Viši je za 10 centimetara što rezultira nešto ravnijim, višim položajem sjedenja i nešto više prtljažnog prostora. Iza stražnje klupe ima 310 litara prostora. Nije previše, ali je 10 litara više nego prije.

Vrh stranice