16.06.2025.
Predstavljena je nova Toyota RAV4. Kao i dosad, fokus je na hibridnom pogonu, a posebno je poboljšana plug-in verzija. Pored toga, važnu ulogu igraju nova digitalna arhitektura i, naravno, novi izgled. RAV4 zadržao je kockastu uspravnost svog prethodnika i svoje prepoznatljive trapezoidne lukove kotača, ali šesta generacija ima sofisticiranije i mišićavije površine duž bočnih strana, napredne LED rasvjetne potpise i prednji kraj oštrih linija.
Pogled u novu kabinu RAV4 otkriva mnogo. Tu je novi 12,3-inčni ekran za instrumente iza zdepastog novog volana, nadopunjen 12,9-inčnim ekranom osjetljivim na dodir u sredini inače relativno jednostavne armature. Ispod njega red je fizičkih tipki za kontrolu klima uređaja i audio sustava. Plus za Toyotu.
Sve je to bazirano na novoj Toyotinoj platformi za razvoj softwarea Arene koja donosi brži odziv, brže stvaranje novih tehnologija i bežično ažuriranje. Arene također podupire novu generaciju Toyota Safety Sense - kišobrana pod kojim Toyota objedinjuje svoje aktivne sigurnosne sustave.
Spomenuli smo na početku kako je plug-in hibridni RAV4 najviše napredovao u odnosu na prethodnu generaciju, pa je red da to potkrijepimo i činjenicama. Za početak, zahvaljujući većoj bateriji od 22,7 kWh nova Toyota RAV4 PHEV može samo na struju prijeći do 100 kilometara prema normi WLTP.
Nova baterija tek je dio posla koji je Toyota obavila na ovom modelu. Popis novosti uključuje poboljšani elektromotor koji sada razvija 150 kW, manju upravljačku elektroniku i bolji sustav upravljanja toplinom. Uz to, baterija je postavljena nisko u podnicu kako bi se spustilo težište automobila. Baterija se može puniti s 50 kW na istosmjernom punjaču, što znači 10 do 80 posto za pola sata, dok na izmjeničnom punjaču od 11 kW potpuno punjenje traje tri sata.
Pretpostavljamo da se brojka dosega od 100 km odnosi na novi RAV4 PHEV s pogonom na prednje kotače, što je novost u ponudi. Njegov elektromotor i poznati 2,5-litreni benzinski motor zajedno razvijaju 268 KS. Kao i dosad, u ponudi je i model PHEV s pogonom na sve kotače i ukupnom snagom sustava od 304 KS koji od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 5,8 sekundi.
U ponudi ostaju i modeli s "običnim" hibridnim sustavom, a i njegova električna komponenta je dorađena za bolju učinkovitost i performanse. Verzija s prednjim pogonom razvija 183 KS, dok ona s pogonom na sve kotače raspolaže sa 191 KS.
Kupci koji cijene sportski stil moći će odabrati verziju GR Sport. Ona ima jastučiće za koljena na središnjem tunelu, aluminijske papučice, crvene detalje, masku GR Racing i sportska sjedala. GR Sport izvana se raspoznaje po spojlerima i crnim 20-colnim aluminijskim naplatcima. Da sve ne ostane samo na vizualnom dojmu podvozje i upravljač su podešeni za bolje dinamičke osobine.
Nova Toyota RAV4 na većinu europskih tržišta trebala bi stići početkom sljedeće godine.