Nova generacija Mercedesa GLB

12.12.2025.

Predstavljen je potpuno novi Mercedes-Benz GLB. Kao i prije, bit će dostupan s pet ili sedam sjedala, s više prostora nego ranije. Električne verzije ovaj će put zadržati oznaku GLB - umjesto EQB - a u ponudi će im se pridružiti i hibridni modeli

Nakon što smo, prema starom Mercedesovom običaju, otkrivali novi GLB kroz fotografije maskiranih primjeraka i djeliće informacija, sada je konačno i službeno predstavljen potpuno novi model.

Prednji kraj novog GLB-a miješa stilske elemente novog Mercedesa CLA s većom maskom inspiriranom novim Mercedesom GLC, ali bez svih njegovih blještavih detalja. Iako je ovaj GLB potpuno novi automobil s većim međuosovinskim razmakom, profil izgleda poznato, osim uvučenih kvaka na vratima i upečatljivih stražnjih svjetala. Gledano straga, ta svjetla protežu se cijelom širinom GLB-a, iako je stražnji dio općenito prilično gladak, s vratima prtljažnika koja se otvaraju putem Mercedesovog logotipa.

Današnji dizajnerski jezik Mercedesa pridaje veliku važnost motivu trokrake zvijezde što je uočljivo i na prednjim i na stražnjim svjetlima, a na prednjoj masci GLB ima čak 94 zvijezde. Na električnom GLB-u, one svijetle, kao i središnja Mercedesova značka, iako se rešetka hladnjaka hibridnih varijanti malo razlikuje. To je, usput rečeno, jedina vizualna razlika između njih dvoje.

Unutrašnjost smo također već ranije upoznali i ona je u najvećoj mjeri slična onoj u modelu CLA. U bogatijim paketima ili kao opcija, još nije poznato, impresivno izgleda MBUX Superscreen. On uključuje 10,25-inčni zaslon za digitalne instrumente, 14-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir i još jedan 14-inčni zaslon osjetljiv na dodir ispred suvozačevog sjedala, sve integrirano u jednu površinu. Kroz njega na oba kraja strše veliki, okrugli otvori za zrak.

Kupci mogu birati između konfiguracije s pet sjedala ili dodati treći red sjedala, u kojem također ima malo više mjesta nego prije. U modelu GLB sa sedam sjedala, drugi red se pomiče tako da se raspoloživi prostor može podijeliti. U oba stražnja reda u modelu sa sedam sjedala nalaze se ISOFIX nosači za dječje sjedalice.

U GLB-u s pet sjedala, obujam prtljažnika iza stražnjih sjedala iznosi 540 litara, iako to pada na 480 litara ako automobil ima sedam sjedala, a krajnja stražnja su preklopljena. Električni GLB, s druge strane, dobiva veliki prtljažnik ispod prednjeg poklopca koji može primiti do 127 litara.

Mercedes je objavio detalje za dva električna GLB-a, a potvrdio je i da je u pripremi i slabija, osnovna verzija.
Prvi je GLB 250+ s EQ tehnologijom,što mu je puni službeni naziv. Pokreće ga stražnji elektromotor od 200 kW. To znači do 272 KS na stražnje kotače i do 335 Nm okretnog momenta. To mu je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde.

GLB 350 4Matic s EQ tehnologijom dobiva dodatni elektromotor koji po potrebi pokreće prednje kotače (ima urednu mogućnost odvajanja za povećanje učinkovitosti). Najveća snaga i okretni moment za ovaj model iznose 353 KS i 515 Nm. On je očekivano brži, s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za samo 5,5 sekundi.

Kupce će, naravno, više zanimati doseg i učinkovitost. Oba modela koriste iste nikal-mangan-kobaltne baterije s iskoristivim energetskim kapacitetom od 85 kWh. GLB 250+ s jednim punjenjem može prijeći do 631 kilometar, dok GLB 350 4Matic prelazi čak 614 km, prema normi WLTP.

Oba dolaze s varijabilnom regeneracijom energije kočenja prema želji vozača, uzimajući u obzir analizu ceste, pa čak i automobile ispred sebe kada su u potpuno automatskom načinu rada.

Zahvaljujući električnoj arhitekturi od 800 volti, električni GLB-ovi mogu se puniti do 320 kW na odgovarajuće snažnom istosmjernom punjaču i do 22 kW na trofaznom izmjeničnom napajanju. GLB bi trebao dobiti dvosmjerno punjenje kao dio kasnijeg bežičnog ažuriranja.

O hibridnoj verziji još se ne zna puno. Ono što znamo je da hibridni GLB koristi 1,5-litreni, četverocilindarski benzinski motor, kojem pomaže 48-voltni sustav integriran s novim osmostupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Baterija ima kapacitet od samo 1,3 kWh što omogućuje vožnju malom brzinom s isključenim motorom i "krstarenje" do 100 km/h, dok sustav također može rekuperirati energiju kada automobil usporava.