25.10.2025.
Nakon što je na Salonu u Munchenu na modelu GLC "vratio" veliku uspravnu masku Mercedes je tu ideju dodatno razvio što jasno pokazuje konceptni Vision Iconic. Njegova je maska ogromna, a on nam ujedno daje naslutiti kako bi mogla izgledati buduća S-klasa. U svakom slučaju, maska je impresivna, s osvijetljenom zvijezdom iznad nje, a sve zajedno izgleda u stilu art decoa. Stražnji je dio oblikovan po uzoru na legendarni Mercedes 300SL Gullwing iz 1955.
Unutrašnjost je jednako impresivna kao i vanjština. Površine su prekrivene mješavinom plavog baršuna, uzorkovanog furnira i pravog sedefa. Tu je i ogroman upravljač s četiri kraka u čijem se središtu nalazi Mercedesova zvijezda koja lebdi u staklenom mjehuru. Iza tog upravljača, cijelom širinom armaturne ploče, nalazi se dramatičan stakleni oblik Zeppelina. To je ujedno i ekran i kućište u kojem su smješteni analogni instrumenti dizajnirani da izgledaju kao da su doista mogli doći s jednog od poznatih zračnih brodova grofa Von Zeppelina.
Prema riječima Marcusa Schafera, voditelja tehnologije u Mercedesu: "Vision Iconic utjelovljuje našu viziju budućnosti mobilnosti. S revolucionarnim inovacijama poput neuromorfnog računalstva, upravljanja putem žice, solarne boje i visoko automatizirane vožnje četvrte razine, zajedno s najsuvremenijom tehnologijom, postavljamo nove standarde za električno i digitalno doba. Ovo prekrasno vozilo svjedoči o našoj predanosti da mobilnost sutrašnjice danas postane stvarnost."
Neuromorfno računalstvo je, kaže Mercedes, sljedeći korak za računalnu snagu u automobilu i omogućit će automobilima da se nose s ogromnim zahtjevima automatizirane i potpomognute vožnje, ali bez previše crpljenja energije iz baterija. Neuromorfna računala teoretski oponašaju način na koji ljudski mozak radi, pa su učinkovitija i manje energetski zahtjevna.
Tu je i novi sustav upravljanja "steer-by-wire", koji uklanja potrebu za stupom upravljača, a za koji Mercedes kaže da nudi poboljšano upravljanje i sigurnost, kao i više opcija za rad sustava upravljanja na sva četiri kotača. Možete prilično sigurno očekivati da će se to uskoro pojaviti u proizvodnji.
Koliko će buduća S-klasa nalikovati na ovaj koncept možemo samo nagađati. Ono što o njoj znamo je da će biti potpuno električna i bazirat će se na novoj platformi MB.EA, koja se nalazi i pod novim GLC-om i nadolazećom novom C-klasom. Ipak, to ne znači kraj za S-klasu s motorima s unutarnjim izgaranjem. S predstavljanjem nove električne verzije danas aktualna verzija S-klase bit će značajno dorađena i ostat će i dalje u ponudi.