Hibridni nasljednik Aventadora

12.04.2023.

Nasljednik Lamborghini Aventadora stiže kao prvi veliki korak talijanske marke u električno doba, iako većina Revueltovih 1015 KS dolazi iz novog 6,5-litrenog V12 motora

Linija legendarnih modela Lamborghinija poput Miure, Countacha, Diabla, Murcielaga i Aventadora se nastavlja. Svi koji su strahovali od ukidanja V12 motora također mogu mirno spavati. Lamborghini Revuelto iza sjedala ima novi 6,5 V12, a ima i dodatnu električnu pomoć.

Aventador je u posljednjem i najsnažnijem izdanju Ultimae imao 780 KS, ali sad novi motor jednakog obujma kao i onaj u Aventadoru ima raskošnih 825 KS i 725 Nm. Uz to je i 17 kilograma lakši.

Kao što smo spomenuli, to nije sve. Lamborghini Revuelto je plug-in hibrid što znači da moćnom V12 benzincu pomažu i elektromotori, njih čak tri. Sprijeda su dva elektromotora koji pokreću prednje kotače, dok je treći smješten direktno iznad novog osmostupanjskog mjenjača i zadužen je za stražnje kotače. Prednji motori imaju po 150 KS i 350 Nm, dok stražnji ima 150 KS i 150 Nm. Ukupna snaga hibridnog sustava Revuelta je čak 1015 KS. Automobil se može voziti i samo na struju kada su u principu aktivni samo prednji motori, ali i stražnji se može uključiti ako je to potrebno.

Lamborghini Revuelto iz mjesta do 100 km/h stiže za 2,5 sekundi, a do 200 km/h mu treba samo sedam sekundi. Najviša brzina je preko 350 km/h.

Elektromotori struju dobivaju iz baterije koja je duga 155 cm, visoka 30 cm i 24 cm široka, a smještena je uzdužno u sredinu automobila. Kapacitet joj je skromnih 3,8 kWh što jasno pokazuje kako Revuelto nije zamišljen kako bi prevaljivao ozbiljne udaljenosti na struju. Može se puniti sa 7 kW, ali i benzinski motor može ju napuniti za samo šest minuta.

Lamborghini Revuelto izgrađen je oko monokoka od karbonskih vlakana koji je 10 posto lakši nego kod Aventadora. Ukupna masa mu je 1772 kilograma, a raspored težine je 44:56 posto. U odnosu na prethodnika Revuelto je 25 posto čvršći, a ima i čvršće i prednje i stražnje stabilizatore, kao i direktniji upravljač. Lamborghini kaže i kako je Revuelto 61 posto aerodinamički učinkovitiji, a stražnji spojler koji obiluje aktivnim aerodinamičkim elementima daje mu do 66 posto više postisne sile. Za zaustavljanje su zaduženi karbonsko-keramički diskovi, sprijeda promjera 410 mm, a straga 390 mm.

Lamborghini Revuelto može se voziti u najmanje 13 načina rada, uključujući nove Recharge, Hybrid i Performance, koji se mogu kombinirati s načinima Città (Grad), Strada (Cestovni), Sport i Corsa (Utrka). Vozač bira način rada pomoću dva okretna prekidača na upravljaču. U načinu rada Città, Revuelto vozi što je više moguće na struju, a ovjes i mjenjač podešeni su za maksimalnu udobnost. U ovom načinu rada snaga je ograničena na skromnih 180 KS. Način rada Strada oslobađa 886 KS, a u načinu Sport 907 KS. Tek opcija Corsa oslobađa potpunih 1015 KS.

Elektrifikacija Lamborghinijevih modela započela je i prije Revuelta, jer Sian je već imao električnu pomoć za svoj V12 motor, ali ovo je prvi plug-in hibrid. Takav će pogon sljedeće godine dobiti i nasljednik Huracana, a najavljeni su i potpuno električni modeli. Lamborghini je za 2028. najavio novi potpuno električni model, a i nova generacija Urusa koja bi trebala stići 2029. također će biti električna.

Vrh stranice