BMW X5 i X6 ozbiljno su dorađeni

19.02.2023.

BMW X5 i X6 četvrte generacije osvježeni su vizualno izvana i iznutra, a ponuda motora sada je potpuno elektrificirana i dodatno osnažena

Aktualna, četvrta generacija BMW-a X5 predstavljena je u lipnju 2018., a u njegovoj petoj godini na tržištu bavarski se proizvođač odlučio za temeljitu modernizaciju, kako vizualnu, tako i tehnološku. Naravno, i godinu mlađi kupeoliki brat X6 također je došao "pod nož" iako je godinu dana mlađi.

Promjene u izgledu oba modela nikako nisu male i nježne, ali nisu niti toliko intenzivne kao one koje je prošle godine prošao veći X7. No, njega je trebalo uskladiti s novom Serijom 7, što kod X5 i X6 nije slučaj. Oni su zadržali svoj identitet, ali puno se toga promijenilo.

BMW X5 i X6 dobili su nova prednja svjetla koja su tri i pol centimetra niža od starih, a i izgled im je promijenjen. Novi su o prednja maska, kao i oba odbojnika. Stražnja svjetla na X5 potpuno su novog izgleda, dok je X6 zadržao stare svjetlosne sklopove.

BMW je odlučio dodatno naglasiti razliku u karakterima između X5 i X6 tako što im je namijenio različite standardne pakete vanjskog uređenja. Tako je na X5 sada serijski paket xLine, dok X6 dolazi serijski opremljen paketom M Sport što znači i agresivnije "lice". Kupci koji se odluče za bilo koji od ova dva modela s motorom od šest cilindara mogu naručiti i svijetleću masku Iconic Glow. Za oba je modela potpuno nov paket M Sport Pro.

Unutrašnjost oba automobila značajno je izmijenjena. Znamo da se danas sve vrti oko ekrana, pa to nije izuzetak niti kod X5 i X6. Sada su i oni dobili vizualno integriran 12,3-inčni ekran s instrumentima i središnji ekran infotainmenta od 14,9 inča. Budući da je blago zakrivljen nosi naziv BMW Curved Screen, a njime upravlja BMW Operating System 8. Očekivano, broj fizičkih tipki u unutrašnjosti drastično je smanjen. Nova je ručica mjenjača, kao i red osnovnih tipki ispod ekrana. BMW je dodao i nove materijale i načine uređenja unutrašnjosti.

BMW je iskoristio facelift i za ozbiljno osvježavanje ponude motora. Za početak, svi su motori sada opremljeni 48-voltnim sustavom blagog hibrida koji može pomoći motoru s 12 KS i 200 Nm. Značajno je unaprijeđen plug-in hibridni sklop koji se sada sastoji od 313 KS snažnog trolitrenog šestocilindraša i elektromotora od 197 KS koji je integriran u osmostupanjski mjenjač. To je povećanje snage od 27 KS za benzinski i čak 84 KS za električni motor. Ukupna je snaga sustava 490 KS i 700 Nm, a ovako pokretan BMW X5 sada nosi oznaku xDrive50e, a od 0 do 100 km/h stiže za 4,8 sekundi. Baterija je također značajno narasla, za četvrtinu, i sada ima 25,7 kWh što je dovoljno za samo električni doseg od 94 do 110 kilometara. Puniti se može s najviše 7,4 kW.

Verzije M60i oba modela dobile su temeljito obnovljeni 4,4 V8 motor koji sada razvija 530 KS i 750 Nm što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,3 sekunde. Šestocilindraš oznake xDrive40i također je dorađen i sada raspolaže sa 380 KS i 520 Nm. Dizelski šestocilindraš u modelu xDrive30d također je unaprijeđen i sada razvija 298 KS i 670 Nm.

Povećanje snage svih modela prati i adaptivni ovjes koji je sada serijski i na X5 i X6, s time da je u slučaju X6 riječ o M podvozju. Lista sustava koji pomažu vozaču dodatno je proširena, a neki postojeći sustavi sada su dorađeni. Tako je, primjerice, sustav Approach Control Warning, koji upozorava na nadolazeća vozila sada sposoban prepoznavati i bicikliste i pješake tijekom skretanja.

Vrh stranice