Renault Talisman Grand Tour

02.03.2022.

Jedan od novih automobila u našoj ponudi je RenaultTalisman. Podsjetimo se što je o njemu pisala Auto i točka kada je stigao na tržište

Na bojištu poslovnih limuzina obračuni traju već godinama. U početku je bilo dovoljno proizvesti udoban, prostran automobil. Onda su počele borbe s dizajnom i paralelno s inovacijama. Pobjednik je onaj koji može svom kupcu ponuditi što više opcija za korištenje iako ih ovaj više od pola neće nikada upotrijebiti. Gutači kilometara tako su u konstantnoj utrci. Renault se na tom tržištu uvijek držao suvereno i gradio svoj imidž, korak ispred ostalih. U početku je to bio Renault 25 koji je pričao sa vozačem, zatim Safrane koji je predstavljao vrhunac luksuza i udobnosti, no ne i pouzdanosti, te kasnije Laguna koja je potonju karakteristiku dodatno podcrtala. Ipak, svi navedeni su ravnopravno konkurirali strogim Nijemcima. Zadnja uzdanica bio je Renault Latitude koji je bilježio solidne prodajne brojke. Na njegovo mjesto je došao Renault Talisman.

Talisman predstavlja jednu od najljepših limuzina na tržištu, a u karavanskoj inačici je, usudili bi se reći, po tom pitanju nedostižan. Mišićav, golem i impresivan. Svakim detaljem. Od izdužene maske, preko LED dnevnih svjetala, zakretnih glavnih svjetala koja izgledaju kao umjetnina, pa sve do kromom naglašene bočne siluete koja završava na nabubrenom stražnjem kraju, gdje se lampe spajaju sa znakom na sredini.

Ne djeluje sramežljivo ni povučeno kao prethodnici. Nije ženskast već je otvoren, nasrtljiv i samouvjerenog karaktera. Prilično hrabar potez dizajnera budući da ostavlja to postavlja ljestvicu koji onda podvozje, motori i unutrašnjost trebaju popratiti.

Položaj za upravljačem je malo položen, s relativno visoko postavljenim sjedalom. Podesivost upravljača i sjedala nudi solidno široko područje prilagodbe. Uz to sjedala nude opciju masaže. Funkcijske tipke na volanu su pregledne, a displej ispred vozača i na centralnoj konzoli daju dojam futurističkog okružja. U opcijama i izbornicima je lako izgubiti više od pola sata. Podešavati možete pregršt sitnica, pa i mijenjati izgled ekrana. S infotainmentom valja imati strpljenja, pogotovo kod spajanja na mobitel. Smanjen je broj prekidača, opcije su prebačene na ekran osjetljiv na dodir, što u vožnji ponekad ne sjeda najspretnije.

Talisman se nudi s dva benzinska i tri dizelska motora te tri mjenjača, jednim 6 stupanjskim ručnim i dva automatska EDC mjenjača sa šest i sedam stupnjeva. Testirani je model bio pogonjen 1,6 litrenim dizelašem sa 160 KS. Ovo je graničan motor kod kupnje po pitanju performansi. Talisman je velik automobil i sa slabijim motorom morati ćete češće pedalom gasa doticati podnicu. Sedmostupanjski mjenjač radi odlično i dobro je prilagođen motoru.

Sustav 4Control podijelio je publiku. No kad ga jednom probate teško da ćete ga ocijeniti negativno. Gledano s vozačke strane GrandTour može biti iznimno brz, neshvatljivo za toliko velik automobil. S druge strane, nećete imati odgovarajući povrat informacija kroz sjedalo i volan. Potrebno je navikavanje pa će gušt u nekoj manjoj mjeri izostati. Sve to nadoknaditi će činjenica da je ovaj automobil lakše parkirati nego Nissan Micru i da je na zavojitoj cesti čak i sa 160 KS solidan konkurent sportskim automobilima.

Po pitanju motorizacije podcrtali bi upravo ovaj motor s ovim mjenjačem. Preferirali bi automatski mjenjač, upravo iz razloga što je ovo prostrana limuzina koja opušta za vrijeme puta. Jednostavnije ga je voziti. Što se pak opreme tiče, nakon što ste odabrali karoserijsku izvedbu, motor i boju – trpajte dodatke koliko vam je ostalo budžeta. Talisman dolazi punih džepova već u osnovi, a gotovo da nema opcija u ponudi koje vam neće dobro doći. Ovo je limuzina koja nudi razinu udobnosti, luksuza i opreme u rangu s najvišom klasom. To su njeni aduti, iskoristite ih. Goli VW ili Audi možda izvana nose status, ali nikada neće biti toliko cool kao Talisman.

Vrh stranice