Prvi Ferrarijev SUV

28.09.2022.

I Ferrari je popustio pod pritiskom kupaca i uključio se u segment za koji je još ne tako davno tvrdio da neće. Iako ga tako ne zove, Purosangue je prvi Ferrarijev SUV

Posve je jasno zbog čega je Ferrari napravio svoj prvi SUV. U Maranellu jako dobro znaju što je SUV donio Porscheu i Lamborghiniju. Prodajne su brojke otišle u nebo i nadmašile one sportskih modela koji su te marke učinili slavnim. Maserati je također prisutan u segmentu, kao i Aston Martin, a uskoro će i Lotus predstaviti Eletre.

Ferrari izbjegava Purosangue nazvati SUV-om, ali njegove proporcije i funkcionalnost govore same za sebe. Ono što Ferrari Purosangue definitivno jest, to je prvi model s propetim konjićem i četverim vratima i četiri sjedala pune veličine. U svakom slučaju Purosangue je tu, bio SUV ili nešto slično. Automobil je dugačak 4973 mm, širok 2028 mm, a visok 1589 mm. Razmak od tla je prilično SUV-ovskih 185 mm, a tu je i pogon na sve kotače.

Pokreće ga atmosferski 6,5-litreni V12 motor koji je nastao na osnovi motora korištenog u modelu 812 Superfast. Za Purosangue je dorađen tako da razvija najveći okretni moment pri nižim okretajima zbog veće mase automobila, bez gubitka linearnog isporučivanja snage tipičnog za Ferrarijeve V12 motore. Motor razvija 725 KS i 716 Nm što je posve dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,3 sekunde i najvišu brzinu od 310 km/h. Snaga i moment prenose se na sve kotače putem osmostupanjskog automatskog mjenjača s dvije spojke. Motor je postavljen iza prednje osovine, dok je mjenjač straga što pomaže u postizanju rasporeda mase 49:51 što Ferrarijevi inženjeri smatraju optimalnim za sportski automobil s tako postavljenim motorom.

Purosangue ima jednake dinamičke sustave kontrole kao i većina Ferrarijevih aktualnih modela, uključujući upravljanje svim kotačima i ABS Evo. Novi je aktivni ovjes, razvijen s Multimaticom, čije su glavne funkcije kontrola naginjanja karoserije u zavojima i zadržavanje kontakta s podlogom na neravninama, sve s ciljem isporučivanja performansi i voznih osobina Ferrarijevih sportskih automobila.

Iako danas SUV-i čine značajan dio prodaje konkurenata, Ferrari je odlučan u namjeri da Purosangue zadrži ekskluzivnost i nikad ne prijeđe udio od 20 posto u ukupnoj prodaji. Prošle je godine Ferrari prodao 11.115 automobila, a ove bi godine mogao premašiti 12.000, pa u skladu s time godišnje ne bi trebalo biti proizvedeno više od 2500 Purosanguea.

Cijena Purosanguea u Italiji sa svim davanjima iznosi 390.000 eura, a prve isporuke u planu su za drugi kvartal sljedeće godine. Godišnja proizvodnja već je najvjerojatnije rasprodana.

Vrh stranice