Potpuno novi Volkswagen Tiguan

25.09.2023.

Tiguan je trenutno najuspješniji Volkswagenov model, a početkom sljedeće godine na tržište stiže njegova potpuno nova, treća generacija

Volkswagen je prvu generaciju Tiguana predstavio 2007., kada su kompaktni SUV-i već ozbiljno vladali tržištem. Druga generacija, koja je uz facelift 2020. na tržištu ostala do danas prilično je popularna kod europskih kupaca. Sada je predstavljena treća generacija koja se vizualno i tehnološki značajno razlikuje od prethodnika. I dalje se bazira na platformi MQB na kojoj Volkswagen radi većinu svojih modela, ali riječ je definitivno o posve novoj generaciji Tiguana.

Dok su Tiguanom dosad vladale čvrste linije novi je model značajno zaobljeniji. Zanimljivo je rješenje prednjeg dijela, gdje se ističu zatvoreni plastični pokrov koji spaja svjetla i velika maska koja je preselila u prednji odbojnik. Spojena stražnja svjetla već su neko vrijeme prisutna na Volkswagenima, pa nije čudno što je tako i kod Tiguana. Štoviše, kod njega je riječ o jednom velikom svjetlosnom elementu koji u sredini ima logotip marke. Naravno, na donjem dijelu poklopca prtljažnika velikim je slovima ispisano ime modela.

Novi Volkswagen Tiguan dugačak je 4,54 metra, visok 1,64 i širok 1,84 metra. Međuosovinski razmak mu je 2,68 metara. Visina, širina i međuosovinski razmak ostali su praktično jednaki, dok je u dužinu nova generacija narasla tri centimetra. Prtljažnik je narastao za 37 litara pa sada ima 652 litre, a putnici su dobili malo više prostora za glave – sprijeda devet, a straga 10 milimetara.

Unutrašnjost je uređena vrlo slično kao i u novom Passatu. Središnje mjesto zauzima ekran koji ima  12,9 inča, odnosno 15 inča uz nadoplatu. Infotainment je dobio novi software i trebao bi biti značajno brži i jednostavniji za upotrebu od svih dosadašnjih u Volkswagenima.

S Passatom Tiguan dijeli i dio ponude motora. Kao i on, imat će dvije verzije plug-in hibrida od 204 i 272 KS. Obje pokreće kombinacija 1,5 TSI benzinca i elektromotora koji se napaja iz velike baterije od 19,2 kWh. Volkswagen se pohvalio dobrom aerodinamikom ovog modela (Cw je 02,8) što doprinosi i niskoj potrošnji. Tako za plug-in Tiguana kaže kako će samo na struju moći prevaliti oko 100 kilometara. Baterija se može puniti s 11 kW na izmjeničnim i 50 kW na istosmjernim punjačima što je rijetko kod plug-in hibrida. Pored njih u ponudi će biti i benzinski i dizelski motori, ali točno koji Volkswagen nije još službeno objavio. Svi motori dolaze isključivo s automatskim mjenjačem DSG.

Noi Volkswagen Tiguan u Hrvatsku stiže početkom sljedeće godine, kada će biti poznate i cijene.

Vrh stranice