Novi član Hyundaijeve električne obitelji Ioniq

17.07.2022.

Nakon Ioniqa 5 dolazi električna limuzina Ioniq 6 koja se može pohvaliti izvrsnom učinkovitošću koja joj omogućuje da s jednim punjenjem baterije prevali 610 kilometara

Drugi model Hyundaijeve električne obitelji Ioniq nosi brojku šest i od već nam dobro poznatog Ioniqa 5 razlikuje se u velikoj mjeri, iako ima detalja koji jasno pokazuju njihovu povezanost. Najveće su razlike, očigledno, u dizajnu. Dok je Ioniq 5 crossover kojeg karakteriziraju oštre linije i “kockast” oblik, Hyundai Ioniq 6 elegantna je i aerodinamična limuzina zaobljenijih i blažih linija.

Ispod lima sličnosti su daleko veće jer Ioniq 6 dijeli velik dio tehnologije s manjim bratom, kao i s Kijom EV6. Po pitanju međuosovinskog razmaka smjestio se između ova dva modela s kojima dijeli platformu i nudi 2,95 metara. Ioniq 6 dugačak je 4,86 metara, širok 1,88 i visok 1,46 metara. To ga čini značajno dužim i nižim od Ioniqa 5. Oblikovan je poput limuzine, što znači da nema peta vrata, već klasičan poklopac prtljažnika. Koliki je obujam iza tog poklopca još nije poznato.

Iako Hyundai još nije objavio sve specifikacije, poznato je već dosta važnih detalja. Tako znamo da će automobil imati dvije baterije u ponudi, a manja ima kapacitet od 53 kWh. Zanimljivo, jer manja baterija u Ioniqu 5 ima 58 kWh. Tajna je, najvjerojatnije u učinkovitosti, prije svega zbog aerodinamičnijeg oblika. Ioniq 6 ima prosječnu potrošnju po normi WLTP ispod 14 kWh na 100 kilometara.

Kao i kod manjeg modela, veća baterija u ponudi raspolaže sa 77,4 kWh, a može se kombinirati s jednim ili dva elektromotora, odnosno sa stražnjim pogonom ili pogonom samo na tražnje kotače. Najsnažnija verzija ima 325 KS i 605 Nm i ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,1 sekundu. Oni kojima je doseg važniji morat će se zadovoljiti s jednim motorom, a tada Hyundai Ioniq 6 s jednim punjenjem baterije ima doseg preko 610 kilometara. Samo za usporedbu, Ioniq 5 s istim motorom i najmanjim kotačima može prevaliti 507 km. Glavni “krivac” za ovoliku razliku je aerodinamika. Sustav radi na 800 V, a punjenje je moguće od 10 do 80 posto za 18 minuta na punjaču od 350 kW.

Ioniq 6 bi na tržište trebao stići krajem ove ili početkom sljedeće godine.


Vrh stranice