05.05.2025.
Citroen se posljednjih godina vratio onome u čemu je nekoć bio među najboljima, udobnim automobilima, a druga generacija C5 Aircrossa tome želi dodati i vodeće rezultate po pitanju prostranosti kabine i prtljažnog prostora.
Po pitanju izgleda novi C5 Aircross nije se značajno promijenio u odnosu na istoimeni koncept kojim je najavljen na Salonu automobila u Parizu prošle godine. Sprijeda dominira rasvjeta koja se sastoji od okomitih i vodoravnih LED elemenata. Stražnja su svjetla još zanimljivija. Sastoje se od vodoravnih LED elemenata, a dio rasvjete se čak optički širi izvan karoserije. Francuzi ih zovu “Citroën Light Wights”. LED matrična prednja svjetla su dodatna oprema. Unatoč uglatijem izgledu, novi C5 Aircross aerodinamički je učinkovitiji od svog prethodnika.
Novi je Citroen C5 Aircross narastao u odnosu na prethodnika u svim segmentima. Novi model dugačak je 4,65 metara, što ga čini 15 centimetara duljim od prethodnika. Međuosovinski razmak povećan je za šest centimetara na 2,78 metara. Većina tih centimetara odlazi na prostor za noge putnika straga. Za koljena je sada na raspolaganju 5,1 cm više, a za glavu gotovo sedam centimetara više nego prije.
Nova generacija C5 Aircrossa zasnovana je na platformi STLA-Medium koja se koristi kod brojnih drugih Stellantisovih modela uključujući novi Opel Grandland. Zahvaljujući tome, jedna od prednosti C5 Aircrossa, koji je konstruiran za različite pogonske sklopove od samog početka, jest da nema kompromisa po pitanju prostora u prtljažniku. Bez obzira koju verziju odabrali, C5 Aircross ima 651 litru prtljažnika.
U unutrašnjosti vidimo 10-inčnu digitalnu instrument ploču, ali i veliki zaslon infotainmenta koji ovaj put nije vodoravno, nego okomito orijentiran. Citroen je za to smislio i zanimljivo ime: “Waterfall Touchscreen.” To je najveći zaslon koji je Stellantis ikada ugradio u automobil. Uz više prostora, putnici na stražnjim sjedalima također imaju koristi od novog središnjeg naslona za ruke s držačima za čaše i utorima za odlaganje telefona.
Zahvaljujući spomenutoj platformi STLA-Medium koja može primiti različite vrste pogonskih sklopova ponuda istih je kod C5 Aircrossa vrlo raznolika. Ponuda kreće od poznatog 1,2-litrenog trocilindarskog benzinca od 136 KS kojem u sustavu blagog hibrida pomaže elektromotor od 28 KS smješten u automatskom mjenjaču sa šest stupnjeva. Ukupna snaga sustava je 145 KS. U ponudi će biti i plug-in hibridna verzija od 195 KS s baterijom od 21 kWh. Motor s unutarnjim izgaranjem je 1,6-litreni četverocilindraš od 150 KS, dok elektromotor razvija 125 KS. Baterija od 21 kWh dovoljna je za električni domet od 86 kilometara.
Naravno, dolaze i potpuno električne verzije. Pod oznakom 210 Standard Range je model kojeg pokeće elektromotor od 210 KS koji energiju crpi iz baterije od 73 kWh što je dovoljno za doseg od 520 kilometara. Snažnija verzija nazvana 230 High Range ima 230 KS i bateriju od 97 kWh što bi trebalo biti dovoljno za doseg od 680 km. Obje bi se trebale moći puniti sa 160 kW na istosmjernom punjaču.
Na većinu europskih tržišta novi Citroen C5 Aircross stiže u drugoj polovici godine.