Moćni Hyundai Ioniq 5 N s čak 650 KS!

24.07.2023.

Hyundai je svoj prvi električni sportski model pod značkom N odmah iz prve napravio impresivnim i beskompromisnim, a njegovi elektromotori isporučuju 650 KS

Festival brzine u Goodwoodu mjesto je na kojem posjetitelji uglavnom uživaju u rici moćnih benzinskih strojeva i svim pripadajućim mirisima iz njihovih ispuha. Svejedno, Hyundai je odlučio upravo na tom mjestu predstaviti svoj prvi potpuno električni N model.

Na Goodwood, a nakon toga i na cestu Hyundai Ioniq 5 N dolazi "naoružan do zuba". Njegova dva elektromotora razvijaju zajedno 650 KS! Čisto za usporedbu, to je 10 KS više od najsnažnije verzije Lamborghini Huracana. Da, znamo da na tom istom Goodwoodu naš Mrgud juri s Rimac Neverom, ali ona je ekskluziva u ograničenoj seriji, a Ioniq 5 N je električni "hot hatch" za široke mase.

Budimo pošteni i priznajmo, tih 650 KS vozaču je na raspolaganju najviše na 10 sekundi u načinu rada nazvanom N Grin Boost. Tada ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,4 sekunde. Najviša brzina je 260 km/h. Ipak, bez te pomoći Ioniqov prednji motor raspolaže s 226 KS, a stražnji s 383 KS, što je snaga sustava od 609 KS. Još uvijek jednako impresivno. Uključivanjem N Grin Boosta prednji motor isporučuje 238 KS, a stražnji 412 KS. Ioniq 5 N jedina je verzija ovog modela koja ima bateriju od 84 kWh, ali koliko s njom može prijeći još nije poznato.

Budući da je  Ioniq 5 N prvi iz serije električnih N modela Hyundai ništa nije prepustio slučaju. Brzina na pravcu jaka je strana električnih automobila, ali zbog velike mase nisu često dinamični zabavni strojevi. Hyundai kaže da je napravio sve što je moguće kako bi Ioniq 5 N postao pravi hot hatch.

Naravno, težinu nije mogao smanjiti, ali značajno je ojačao podvozje automobila s 42 dodatne točke za zavarivanje i 2,1 metar više ljepila. Točke ugradnje elektromotora i baterije su temeljito ojačane, a prednji i stražnji podokvir također su ojačani. Sve to bi Ioniq 5 N trebalo učiniti značajno tvrđim. Hyundai kaže kako želi da Ioniq 5 N vozaču pruži razinu povratnih informacija koja odgovara onoj laganih hot hatcheva s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem. Tome mora pridonijeti i upravljač koji je ojačan, a servo je podešen tako da vozač dobije bolju sliku o tome što se događa ispod automobila. Uz to, automobil je i dva centimetra bliže asfaltu.

Hyundai je Ioniq 5 N dodatno opremio novim softverom i sustavima koji bi trebali pridonijeti dinamici. Tako je mogućnost upravljanja jednom papučicom i-Pedal zamijenjena dorađenom verzijom N Pedal. Za driftanje tu je N Drift Optimizer, a sustav Torque Kick Drift simulira efekt potpunog pritiskanja i otpuštanja tradicionalne papučice spojke automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem. Sustav N Torque Distribution ima 11 pozicija raspodjele momenta između prednjih i stražnjih kotača, a Ioniq 5 N ima i elektronsku blokadu stražnjeg diferencijala.

Spomenuli smo već da Ioniq 5 N ima veću bateriju od ostali Ioniqa, ali to je tek dio priče. Zahvaljujući pametnom upravljanju, baterija je manje podložna degradaciji zbog porasta temperatura. Verzija N ima poboljšani softver, paket je bolje hlađen, a elektromotori su također otporniji na toplinu zbog boljeg hlađenja. N Battery Pre-conditioning omogućuje prethodno zagrijavanje paketa baterija za kratkoročne sprinteve ili za duže "gaženje" na stazi. Sustav N Race, podesiv u načinima izdržljivosti ili sprinta, prilagođava potrošnju energije onome za što vozač želi koristiti automobil.

Onaj koji juri mora jednako dobro moći i stati, a za to su zadužene kočnice s diskovima promjera 400 mm sprijeda i 360 mm straga. Kočioni sustav radi u kombinaciji sa sustavom N Brake Regen, regenerativnim kočionim sustavom prilagođenim za verziju N koji omogućuje usporavanje do 0,6 G.

Ako ste mislili da je tu kraj sustavima sa slovom N, prevarili ste se. Sustav N e-shift simulira osjećaj  osmostupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom na automobilima poput i30 N. Sustav N Active Sound+ radi zajedno s ovim i može simulirati zvuk automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem unutar i izvan automobila. Hyundai Ioniq 5 N ima osam zvučnika u unutrašnjosti i dva zvučnika izvana.

Naravno, i izgled Ioniqa 5 N je poseban izvana i iznutra, a jedno od njegovih obilježja su narančasti detalji. Upravo narančasta boja rezervirana je za električne N modele.

Vrh stranice